Street racing på högsta nivå!

God kväll!

Har precis varit och släppt av mamma i stan med David som var vänlig nog att agera chafför! Han är en utmärkt förare och det vill han utnyttja till fullo.. Typ tävla mot andra bilar vid opassande rödljus! ;)

Idag var det inget undantag, han satt spänt och väntade på att rödljuset skulle slå om och körde fram bilen en bit. Signalerade tydlig till den andra bilen att han var sugen på att tävla lite.. David blir lite distraherad av min och mammas hetsiga diskussion och tappar fokus i några sekunder. Tillräckligt länge för att ljuset ska ha slagit om till grönt och den andra bilen har fått ett försprång! Tävlingsinriktad som han är, trycker David gasen i botten och kör ikapp den andra bilen med spinnande däck! Dock gick de två filerna ihop en kort sträcka framåt, oh noes! David lyckas ta övertaget och kör förbi den andra bilen med knapp marginal.. Förföljd av en argt tutande bil och med en skräckslagen mamma i baksätet gasar David på yttligare och anländer inom kort till destinationen.


Det var kvällens roligaste händelse och jag kan lova att både David och jag fick årets adrenalinkick! Just nu sitter jag och kollar på medan han spelar Circle of Doom, som faktiskt börjar bli riktigt roligt nu när han kommit upp i level lite! :D

Ska försöka att inte lägga mig allt för sent i natt då jag måste stiga upp åtta i morgon bitti! Usch och fy. Men det löser sig alltid. Alla vet att man spelar som bäst när man är helt slut i kroppen, right? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0