Freiburg.

Hejsan hoppsan.

Har idag lite längre tid pa mig att skriva och tänkte utnyttja det till att skriva lite mer om Freiburg.
Resan ner var en katastrof. Eller ah, den var sjukt seg i alla fall.

Först var mitt flyg lite försenat i Köpenhamn. Sedan hde personalen pa Stuttgart lyckats förlägga mitt (samt nagra andras) bagage och jag tvingades vänta i typ en halvtimme innan jag fick tillbaka det. Efter det fragade jag om vägen till tunnelbanan och jag hänvisades da till taxi-snubbarna. Jag betalade 30 Euro för en helt onödig resa da jag hade kunnat ga till tunnelbanan. Dessutom körde taxichaffören fel tva ganger. FU typ. Jag betalade sedan 49 Euro för en biljett till freiburg med reserverade sittplatser. Första ettappen till Karlsruhe gick helt utan problem.

Väl där fick jag reda pa att mitt andra tag var lite sent. Fragade en trevlig man som arbetade där om hur jag skulle göra och fran vilket spar mitt tag skulle ga. Han visar pa ett tag som precis kommer in pa stationen och jag hoppar glatt pa ovetandes om att det är fel tag. Jag tvingas hoppa av pa nästa station och vänta pa mitt rätta tag. Hoppar pa det taget och ser att det sitter en gammal tant pa min reserverade plats. Jag star upp den resterande vägen till freiburg.

Jag är framme i freiburg lite över timme senare än planerat. Lé Fu.

Men nu är jag pa rätt ställe och dagarna har förflutit pa ganska bra. Haft daligt väder i bade gar och i förrigar, dock har de lovat fint väder nu hela helgen!

Om en liten stund ska jag ga och handla köttfärs sa jag kan laga middag senare, har ätit pasta varje dag sedan jag kom hit.. Det är tur att jag gillar det. Men maste nog köpa ris eller potatis snart..

Jag har bestämt mig för att jag visst gillar katten ända.. I alla fall lite. Dock är den lite läskig. För i ena sekunden är den väldigt kelsjuk och i den andra bits han/hon! Hunden är snällare som bara ligger och sover varje gang jag ser den. Dock fäller den en massa och alla mina svarta kläder är typ fulla av ljust hundhar. :(

Nu ska jag börja avrunda da jag suttit vid datorn lite längre än planerat.. Ska se om jag lyckas fa tag pa nagon fran klassen sa man slipper sitta ensam hemma ikväll utan nagot internet eller nagon TV. Dessutom berättade in kära syster för mig igar att min x-box ist kaputt! Tragiskt värre.. Jag har haft den sedan jag var femton eller sexton och den har fungerat finfint. Man lämnar den i en vecka och den kapsejsar. Blä. Verkligen.
Nej men nu ska jag ga och handla. Först en kringa för lite energi.. (a) Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0