Schlossberg - tror jag det stavas..

Hejsan!

Jag är överlycklig då jag precis fått reda på att det finns trådlöst internet jag kan använda mig av i huset jag bor i! Stora och fantastiska nyheter då jag är i sjukt stort behov av en ordbok när jag faktiskt sätter mig ner och gör läxorna. Dessutom har jag aldrig insett hur otroligt uttråkad man kan bli på väldigt kort tid! Jag måste dock medge att jag har sovit mer än jag gjort på väldigt länge, vilket min kropp verkligen har behövt. Internet är i alla fall skönt att ha igen utan att behöva betala för det. Blir också ganska mycket enklare att hålla kontakten med folk. :)

Hittills har det varit en väldig massa skola. Även om vi bara går fyra dagar i veckan! Det blir för mycket tyska helt enkelt..

Igår och dagen innan den var vi och badade på ett najs utomhusbad. Skitkallt vatten i poolerna men det var ganska skönt ändå för vädret här nere just nu är varmt och kvavt! :)

Idag blir det till att besöka Schlossberg Biergarten igen. precis som förra onsdagen är det "Studententag" och man får två öl för en. Alltså en liter öl för 35 spänn. Tyvärr har jag fortfarande inte riktigt lärt mig uppskatta ölsmaken, men det kommer. När jag åker hem ska det inte vara något problem!

Nu ska jag fortsätta att njuta av att ha internet sedan sova en stund innan jag gör mig i ordning för att träffa resten av människorna. Bis später!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0