När fan blir gammal blir han religiös.

God kväll.

Jag ska snart sova, tror jag. Är inte speciellt trött men kommer att vara det hela dagen i morgon om jag kommer i säng för sent.. Alltså borde jag sova snart. Så väldigt logiskt, men ändå känns det som om jag inte kommer att sova än på ett litet tag.

Jobbet idag var najs. Riktigt najs faktiskt. Allt gick bra för mig och jag hade så trevliga kunder va! Helt otroligt. Fick en massa beröm av olika människor, kommer kunna leva på det i några dagar framöver om det skulle komma någon odräglig jävel! :)

Det enda som var jobbigt idag var att jag var tvungen att prata i högtalartelefonen! Fy fan vad jag hatar det. Fel blev det också och jag satt där och skämdes ett liten stund. Aja, inte större skada skedd.

På onsdag blir det som nämnt julklappsinförskaffning och eventuellt får jag sällskap av min syster. "Vi" ska handla presenter till de tre kusinerna, mamma och pappa. Det vill säga hon ska peka på vad vi ska köpa och jag ska betala. Känns som om det har varit så sedan jag fick min första lön tragiskt nog. Men men, får hoppas att hon blir en välbetald kusk i framtiden och kan betala tillbaka!

Haha åh gud vad jag är seg, Josse sitter i sängen bredvid mig och försöker hitta någon bra present till pappa på Elgiganten, går väl sådär verkar det som. Men vi löser säkert allt när vi väl är i stan, bara hans present som inte är bestämd än så länge. Jag kommer att vara så fattig att det är helt galet efter onsdag och det vill jag inte! Har seriösa planer på att supa skallen av mig på lördag, vilket inte kommer gå bra om jag inte har några pengar.

Jag har cirka två tusen fem hundra kvar att spendera fram till den 22a efter det att jag lagt undan pengar på sparkontot. På onsdag kommer det att gå minst 900 på presenterna samt att jag verkligen behöver en jävla vinterjacka då det kommer att vara istid i typ två månader framöver, om inte mer. Som ni alla vet är det inte billigt med bra vinterjackor och jag räknar med att den kommer kosta 700-1000 spänn och då innebär det att jag har ~ 600 kvar att spendera på lunch och utgång fram till den 22a. Det är visserligen galet mycket mer än vad man hade som student, men man vänjer sig vid pengar något otroligt snabbt och som jag har sagt tidigare kommer jag få det redigt svårt att börja plugga igen..

Men oj, detta inlägg blev extremt mycket längre än vad jag planerat så nu ska jag sluta ordbajsa, bädda ner mig i sängen, kolla på ett avsnitt av Cougar Town (hilarious, verkligen) och sedan sova! Nattinatti.


- Tänk om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0