Sherlock Holmes!

Jag har nu sett filmen och måste säga att den var riktigt bra! Inte bara det att Robert Downey Jr är en härlig skådespelare (en av mina favoriter) eller det att Jude Law är mysig att vila ögonen på, utan filmen i sig var riktigt underhållande och jag rekommenderar den starkt till den som vill se något bra! :)
Är nog den första film jag sett som Guy Ritchie regisserat, hade lite småfördomar om honom som regissör av någon anledning och har aldrig trott att han är något att hurra för. Men det är alltid skoj att inse att man kan ha fel om sådana saker!
Slutsatsen är alltså:
  • Rober Downey Jr är en awesome Sherlock Holmes.
  • Jude Law är en bättre skådespelare än vad han får creds för.
  • Mina fördomar om Guy Ritchie visade sig vara falska.
  • Filmen är bra och Cicci är nöjd!
Nu är dock frågan om man ska starta en till film eller om man ska försöka somna? Är inte speciellt trött och ska ändå inte upp förrän åtta. Fyra timmar sömn räcker för två tyska lektioner. Höh, problem solved, nästa film blir antingen A Clockwork Orange eller The Soloist. Fan. Nu har jag beslutsångest. Jag ber om ursäkt för att detta inlägget börjar spåra ut, men klockan är trots allt halv tre, jag tycker att jag har rätten att vara lite flummig nu!
Anyhow, det blir nog The Soloist.. Downey är med i den. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0