Mat.

Hejsan hallå.

Nu är jag hemma i lägenheten och har inte allt för mycket för mig. Ska om en liten stund börja förbereda maten så att den är klar när Josse kommer hem vid halv sex.

Idag ska jag försöka mig på stekt lax i gräddsås med färskpotatis och stekta champinjoner. Det låter väldigt gott och jag hoppas jag inte tabbar mig.. Ingen har någonsin berättat hur dyrt det är med laxfiléer! Men fisksnubben sa att filéerna i stort sett skötte sig själva utan min inblandning. Hoppas han har rätt. :)

Efter maten blir det lite jordgubbar med smält choklad framför TVn med en mysig film. I alla fall för min del, vet inte vad som är min syster i smaken, men något är ju fel om hon tackar nej till jordgubbarna!

Ska upp till David ikväll igen. Åker väl upp dit vid nio-tio tiden så jag hinner baka en ny paj och städa undan efter mig innan han kommer hem vid halv två. :)

Med tanke på ingenting kollade jag om jag kom in på någon av de utbildningar jag sökt igår. Det hade jag! Ingen stor grej då jag ska tacka nej och arbeta i ett halvår eller i ett år innan jag börjar plugga igen. Programmet jag kom in på var i alla fall lärarprogrammet - svenska, mitt fjärdeval. Jag var fjärde reserv på mitt förstaval och femte reserv på mitt andra, kanske kommer in på något av dem? Men blir ändå till att jobba och tjäna pengar istället, har verkligen ingen lust att plugga just nu. Är ju så sjukt skönt att inte ha något man måste ta i tag med efter man kommit hem efter jobbet! I'm lovin' it! :D

Nä. Nu får det vara färdig tjatat för tillfället. Köket kallar och jag har mycket att läsa på om innan jag vågar ta mig i kast med fisken! Wish me luck. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0