For it has been.

Hej!

Eftersom att jag egentligen borde plugga just nu kommer här i stället ett lite längre inlägg om Rhodos. :)

Som nämnt i tidigare inlägg har jag och Ellie varit läskigt synkade. Den ena tänkte det som den andre sa, hela tiden. Ganska underhållande. Veckan gick till en början väldigt långsamt, vilket var otroligt skönt. Men när onsdagen blivit passerad gick det alldeles för snabbt till då det var söndag och hemfärd. Torsdag, fredag och lördag blev väldigt sena då jag kom tillbaka till hotellet fem, sex och sju.. Sjukt roligt hade jag i alla fall och jag hade verkligen tur som träffade alla dessa underbara människor, bland annat Jenna. En finsk tjej som jobbar på Rhodos i sommar, galet underbar är hon och alltid glad. Dessutom tror jag att hon känner 70% av hela Rhodos befolkning! Helt galet, alla visste vad hon hette oavsett vart vi gick någonstans. Men det var skoj, ledde till en massa fördelar som typ gratis drinkar!

Jag tror att jag möjligtvis kan ha gått upp ett eller *host* fem *host* kilo den här veckan på grund av all den underbara maten som jag och Ellie åt och alla de drinkar som dracks.. Men det är så galet värt det att det är sjukt. Jag kan lätt tänka mig att bli årets tjockis för att få tillbringa några veckor till på Solens ö.

Vi hade en otrolig tur med vädret och hade soligt och varmt samtliga dagar, vi hade till och med 30 grader och sol vissa dagar. Mycket najs då det inte ens är början på högsäsongen.

Jag kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde vilken dag och nej, det beror inte på att jag var packad som ett as. Men man tänkte inte riktigt på dagarna och tillslut sjönk de samman till en enda lång dag allt som allt, med lite kvällar i mellan.. Jag vet åtminstone att det var i lördags som Ellie, Jenna och jag beställde in en så kallad Fish Ball, ett stort glas (2,5 liter) med strawberry margarita. Dessutom väldigt fint dekorerad med en massa färsk frukt och tomtebloss och allt. Lägger upp lite bilder när jag fått dem av Ellie senare. :)

Sammanfattningsvis kan jag berätta att jag just nu är helt slut och att jag verkligen vill åka tillbaka till Rhodos. Jag är väldigt glad för att jag och Ellie bestämde oss för att åka nu under lågsäsongen för annars hade vi aldrig träffat alla de som vi träffat och vi hade definitivt gått miste om en massa skoj.

Nu ska jag byta ämne.

Mormor och Josse kom precis hem och det var skoj att se hur mycket brunare jag var än min kära syster. Mysigt att mormor är här med, det gör att smällen av att åka hem från Rhodos lindrats lite i alla fall. :)

Det enda som jag har haft otur med, med den här resan är att nu den här veckan har jag galet mycket att göra. Ett prov, två stora inlämningar samt tre mindre, muntligt tal i engelskan och jag måste läsa en massa ur samhällsboken. För att göra det ännu bättre har jag match den här veckan och på onsdag ska vi på den där föreläsningssaken man måste gå på för att få börja övningsköra. Jag är lite stressad för tillfället men har dock inte panik än.

Well well, jag är kär i Rhodos och jag är väldigt okär i den här veckan som börjar idag.

Kommentarer
Postat av: Victor

Omöjligt att inte bli kär i denna otroliga ö full av håriga greker, sol och party!

2010-05-03 @ 19:41:37
URL: http://www.ILOVEME.se
Postat av: Cicci

Haha så sant så sant!

Är helt galet avundsjuk på dig som får vara kvar där och fortsätta träffa en massa härliga människor i solen och värmen! :)

2010-05-03 @ 20:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0