Snart är det dags för något nytt.

God afton!

Inlägget blir ganska långt.. Kompenserar för att jag inte skrivit allt för mycket på sistone, tar förstås upp en massa intressanta saker i nedanstående text (som alltid)..

Dagen har varit kort. Började skolan 14:20, slutade 14:50. Ovärt värre. Efter det reserverade jag en bok på biblioteket som jag vill läsa igen. Sedan åkte jag hem, var hemma en stund och sen bar det av in till stan igen för att ta lite bilder på David, Ellie och Elias innan deras bal startade. Väldigt många fina människor på en och samma plats.


Bilden längst till vänster på Elias och David finns bara upplagd på min blogg då jag är lite osäker på vad David tycker om den, jag anser att den är supercharmig! Ellie var vacker som tusan och både David och Elias var sjukt stiliga! Fler bilder ligger uppe på min facebook. :)

Att ta kort på dessa härliga människor gjorde mig definitivt lite mer sugen på min egen bal som är nästa vecka. Har inte varit allt för pepp på den innan, men nu börjar det ta sig lite. Bortsett från att det bara är nio dagar till min bal är det bara två veckor till studenten. Då börjar ett nytt kapitel i mitt liv. Mitt kapitel som arbetslös. Woho.

Nä, nu ska jag inte vara på det viset. Ska bli sjukt roligt att ta studenten och jag ser fram emot att vara arbetssökande, hur dumt det än låter! Kanske blir så när man varit skoltrött från åttan ungefär!

Mitt i allt det här mysiga måste jag ta upp ett väldigt irriterande problem. Mammor (eller pappor) med barn på offentliga platser, typ bussar. Finns det något värre? Värst är när de har orealistiskt stora barnvagnar. Känns som om de skaffar sådana bara för att vara i vägen för andra. Nu är det inte så att jag ogillar*, alla mammor (eller pappor) med barn med sig. Utan jag ogillar de som låter sina barn stå där och skrika som små offer. Har man ett uns av respekt för folket runt omkring sig får man i alla fall försöka få ungen att hålla tyst. Många bara sitter där och pratar vidare med sin väninna till synes helt ovetandes om att ungen suttit eller stått eller vad fan som helst och skrikit i flera minuter. - Visa lite hänsyn till de som finns runt omkring er mammor och pappor.

Det var dagens stör-moment och jag mår redan mycket bättre efter att ha fått skriva av mig lite!

Nu ska jag försöka plugga en snabbis, sen blir det nog till att sova. Natti natti!

*Jag ogillar dem - inte hatar, jag hatar mördare och våldtäktsmän och kan inte direkt jämföra det med mammor och barn!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0