Sex månader.

God afton.

Sitter och kollar på ett naturprogram på ettan. Ja ni läste rätt. Jag har kommit fram till att jag hatar maneter. Jag ogillar dem inte. Jag hatar dem. Är sjukt rädd för dem med, usch. Jag menar, världens största manet är över två meter i diameter och kan ha 50, 50 (!!) meter långa tentakler! Det är inte okej. Hemskt är det.


Förstår inte varför jag kollar på naturprogram som handlar om havsvarelser. Blir bara galet fascinerad eller fascinerad och galen? Har inte riktigt bestämt mig. Läskigt är det till viss del i alla fall.

Som ni förmodligen märkt vid det här laget skriver jag bara en massa strunt just nu. Det beror på att jag har tråkigt. Väldigt, väldigt tråkigt.

Jag och David firar sex månader idag, i några minuter åtminstone. Har varit en lugn helg och vi har inte hittat på något speciellt, låg hemma hos mig igår och kollade på film och tjockade oss lite. Mysigt var det och mysigare blir det när vi väl kommer fram till när och vart vi ska resa någonstans.. Kommer bli najs oavsett om vi åker runt i Europa eller om det blir en längre tripp till USA perhaps? Det visar sig i framtiden.

I morgon börjar jag jobba fyra. Fyra på eftermiddagen. Segt att börja jobba när de flesta är på väg hem. Men man får tänka på pengarna. Man får tänka på allt det roliga dessa pengar kan åstadkomma! Då brukar timmarna gå lite snabbare. Är ledig på torsdag och fredag och ska träffa Jonas en av dessa dagar. Most likely på torsdag. Var ett bra tag sedan man träffade honom. Ska se om jag lyckas stämma in en träff med herr Elias på fredagen eller på torsdag förmiddag med! Det hade gjort min vecka. Till helgen väntar jobb men det innebär bra betalt! Time to think positive thoughts!

Den 18e november bär det av till Karlstad för att träffa Ellie. Så man får se hur hon har det där uppe och om Karlstad har något roligt att erbjuda! Kommer bli skönt att slippa rutinerna här hemma och få möjligheten att slappna av och prata en massa strunt i några dagar.

Vissa bläckfiskar är dumma. Mamma bläckfisk tar hand om sina ungar (ägg) i sex månader sedan dör hon. Stupid. Ibland undrar jag hur naturen är funtad. Men det finns säkert en jättebra logik i det hela som jag helt enkelt inte kan se. :)

Nä, nu ska jag verkligen inte ordbajsa mer idag. Kolla klart på naturprogrammet och sedan kolla på lite serier. Natti natti.

Kommentarer
Postat av: Ellie

Haha, nu har du sagt olika datum hundra gånger. Jag blir förvirrad men jag räknar med dig någon gång mellan den 15-19 att anlända så blir väl inget fel haha xD

2010-11-08 @ 09:10:04
URL: http://ellinorwennberg.blogg.se/
Postat av: Cicci

Oj, jag menade den 17e, såg fel på dagarna x)

2010-11-09 @ 00:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0