Politik.

Hejsan. Idag kommer nog vara den första och sista gången jag bloggar om politik. Både för att jag inte anser mig speciellt påläst om ämnet och för att det är ett ämne som jag inte är allt för intresserad av.

Sverigedemokraterna. Usch. Jag stödjer inte deras politik någonstans. Nu var det sagt och jag kan nu börja skriva om det som jag irriterar mig på.

Folk i Sverige är totalt blåögda. Bildligt talat förstås. Vi lever i en demokrati där människor får tycka och tänka som de vill, oftast. Även om jag anser att SDs politik är väldigt vrängd och fel för ett fungerande samhälle, har de faktiskt rätten att tycka och tänka som de vill. Alla dessa protester och fan och hans moster gör varken till eller från. Bevisligen är det 5,7% (?) av den svenska befolkningen som håller med dem. SD är större än både vänsterpartiet och kristdemokraterna. Jag tror att anledningen till detta är att alla de andra partierna är alldeles för rädda för att prata om invandringspolitk, för att de eventuellt skulle kunna låta rasistiska eller något. Hade något av de andra partierna tagit ställning och kommit med ett förslag som inte var halvluddigt eller undvikande hade det partiet fått x antal procent av SDs röster. Men det är bara vad jag tror.

Hade något av de andra partierna sagt: "Sveriges invandringspolitik fungerar inte perfekt och vi behöver göra något åt det". Hade många människor definitivt väntat spänt på fortsättningen. Idag tar Sverige emot väldigt många fler invandrare än många andra länder i Europa. Jättebra. Fast kanske inte. Är det rätt att de invandrare som kommer hit aldrig får en riktig möjlighet att ingå i det svenska samhället? Istället för att lägga pengar och resurser på människor som redan är här och som vill lära sig språket, vill ha ett arbete och vill kunna leva normala liv, läggs dessa resurser på fler invandrare som hamnar i någon förort någonstans utan någon verklig chans till att göra något åt sin situation. Detta gäller då förstås inte de invandrare som kommer hit med egna pengar och som kan bosätta sig långt ifrån förorterna.

Jag tycker att man ska begränsa invandringen i förmån för de invandrare som redan är i Sverige. Gör det mig till rasist? Verkligen inte.

Hade något av de andra partierna sagt något, något alls hade vi kanske inte haft ett främlingsfientligt parti i riksdagen. Men det är bara vad jag tror.


Nu är jag färdig, säkert en massa jag missat och en massa som är fel. Men det bjuder jag på. Dags att hoppa in i duschen och sedan börja göra sig i ordning för jobbet. Ett jobb som jag är väldigt glad för att jag har.

// Cecilia.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi får sikta på samma situation i danmark där alla partier är mer eller mindre rasister för att plocka upp dansk folkepartis röster.



Eller helt enkelt hålla oss på mattan.

2010-09-22 @ 12:22:01
Postat av: a

DU har rätt. Att rita hakkors i pannan på folk som endast vill minska invandringen kommer att göda SD.

2010-09-22 @ 16:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0