One step further away.

Hejsan.

Jag är ganska tillfreds med tillvaron just nu. Fick jobb idag (tack och lov!), men är ledig fram till nästa lördag.. Mindre roligt! Hade hellre haft en full vecka än att bara gå hemma och vänta på att telefonen ska ringa. Inget skoj alls.

Har jag tur så ringer dendärade telefonen två gånger nu i veckan! Annars kommer min lön i maj inte bli allt för rolig.

Vet inte om jag nämt att jag fick pengar tillbaka från skatten?! Blev lite förvånad (och överlycklig) då jag trodde att jag skulle bli tvungen att betala tillbaka en tusenlapp eller två. Götteligöttgött.

Har ingen aning om vad jag ska hitta på nu i veckan heller. Måste ta tag i disken som snart tar över hela köket! Men bortsett från det är det inga måsten.

Vill ha David här, men eftersom han måste stiga upp tidigt och det tar extra tid att ta sig härifrån till jobbet, så sover han hemma. :(

Jag får ta mig hem till honom någon dag i veckan i stället och nana där! Åka hem tidigt dagen efter bara och ge katten mat.. I och för sig hade den säkert klarat sig i en månad utan mat, tjockiskatt!

Men vi har kommit långt, katten och jag. Nu vill den kela nästan hela tiden och den tillbringar bara 5% av min vakna tid bakom soffan! Helt otroligt. Dock väckte den mig i natt (flera gånger) för att den skulle upp i sängen och ha sig. Bara upp och kolla läget och sedan ner igen.. Knasig katt det där.

Snart ska jag nana. Tror jag ska stiga upp tidigt i morgon, åka och handla färska frallor och sedan sitta ute i solen och lösa korsord! Så om det är dåligt väder i morgon kan jag ta sovmorgon! Ha :)

Natti natti.


Just ja, älsklingen och jag klädde ut oss till grekiska filosofer på Josses maskeradfest. En roligt fest btw.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0