JAG ÄR FEMINIST.

Hej.

Jag blir så trött på människor som jämnställer feminsim och manshateri. Jag är feminist så det vara skriker om det. Hatar jag män? Nej. Inte mer än jag hatar människor i allmänhet.

Att vara feminist innebär att man anser att män och kvinnor är LIKA värda och ingenting annat. Att det sedan finns somliga kvinnor (och män) som propagerar för helt andra saker och sedan kallar sig feminister gör mig sjukt frustrerad.

Det är väl ganska självklart att kvinnor och män skiljer sig inom vissa områden, men det betyder inte att det ska vara olika förutsättningar för dem. Kvinnor och män ska ha samma skyldigheter och rättigheter, samma lön för samma möda etc. etc.

You get my point.

I alla fall. Nu kan jag gå och lägga mig. Natti natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0