Sleepless.

God kväll.

Sitter uppe alldeles ensam och kan inte sova. Aldrig skoj det inte.

Jobbet ringde innan så jag är inte ledig i morgon, både bra och dåligt. Dåligt för jag har ont i handleden, bra för att det ger pengar och jag blir otroligt rastlös av att bara sitta hemma och inte göra något.

Jag har varit så slapp i två dagar nu att det borde vara olagligt. Har huvudvärk för jag har haft håret uppsatt i en knut för att jag inte orkat fixa det efter duschen. Ganska illa alltså.

Än så länge är jag fortfarande ledig torsdag-fredag och ska då försöka tillbringa så många vakna timmar som möjligt med mormor och morfar! Gäller att passa på medan man har chansen. Vem vet när man åker ner till Skåne nästa gång, eller när de kommer upp igen. Även om jag verkligen gillar att jobba är man uppbunden på ett helt annat sätt än förut, det var enklare att ta ledigt från skolan för man kände inte att man förlorade något (haha). Nu får man ångest på grund av alla pengarna som inte tjänas under de dagar man är ledig. Ganska tragiskt.

Ganska får bli kvällens ord. Är en bra ord som kan användas till mycket. Ganska som i mycket och ganska som i någorlunda. Ett bra ord helt enkelt.

Som ni kanske börjar märka har jag tråkigt och rastlösheten har gjort mig ganska så flummig. Har absolut nada att skriva om men fortsätter att skriva ändå. Supergreat.

I alla fall. Börjar tre i morgon och jobbar till stängning. Det braiga är att det ger bra betalt, det tråkiga är att jag inte hinner vara så social med mormor och morfar innan läggdags och att jag dessutom inte får sova med David i morgon heller.

CSI går på tv och det är väl trevligt. Dock känns det som om det har hållit på alldeles för länge och dessutom spunnit vidare och vidare på samma sak på olika ställen. Synd synd för har alltid gillat det egentligen. Oj, den meningen var en aning motsägelsefull, men vad jag menar är att serien är bra men att den har varit igång för länge nu. Vilket du säkert fattade i första meningen. Haha.

Åh gud. Gör mig trött för nu börjar jag irritera mig själv och det pallar jag inte med. Jag kan inte gå och lägga mig otrött heller, då ligger man bara där och tänker på saker man inte ska tänka på. Usch, det är tufft ibland.

Jag vill ha en riktigt bra bok. En sådan bok man helst inte lägger ifrån sig en längre stund och som man blir deprimerad för när den börjar ta slut. Var riktigt längesedan jag läste en sådan bok och det tycker jag suger lite. Dock är böcker väldigt dyrt har jag kommit fram till. Får bli att masa sig till Stadsbiblioteket någon dag och leta fram något bra, nackdelen med det är att man måste masa sig dit igen när lånetiden är över. Bajsigt system det där. Jag är lat.

Äsch, sätta på en film inne på tvn och bädda ner sig i sängen. Sounds like a plan.

Nattinatti du gulliga läsare som orkat ända ner hit!


- Jealousy is a pain in the ass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0