Wild strawberry!

Hejsan.

Är inne på min tredje lediga dag den här veckan och det känns ganska så najs! Dock väntar då jobb i morgon till söndag.. Men det är bra. Jag jobbar fyra dagar med får betalt för fem. Klagar därför inte på helgens arbete!

I förrigår var jag och mamma inne i stan och shoppade lite kläder. Eller ah. Jag shoppade kläder och hon bjöd på fika! Fick äntligen användning för mina presentkort på Vero Moda från i julas, så nu är jag ett par jeans, en t-shirt, en skjorta och en tjocktröja rikare för endast hundra riksdaler! Awesome.

Om en stund ska jag bege mig upp till jobbet för att handla lite mat. Kommer gå några hundralappar där och det är väl inte allt för roligt att typ 15% av min lön går tillbaks till jobbet varje månad. Men man måste ju äta! Dessutom är det snart lön igen och jag lääängtar! Fattar inte hur pengarna (bortsett från de 15 procenten) bara kan försvinna spårlöst varje månad.. Visst att en del hamnar på sparkontot, men allt det andra då? Tror jag måste hushålla bättre med mina pengar om jag inte ska hamna på tv i lyxfällan eller något.. Haha. Nä, riktigt så lågt har jag inga planer på att sjunka!

Sitter och funderar på vilken buss jag ska ta upp till Angered.. den som går om 20 min eller den om 50?! Hmm.. Vilka problem man kan ha. Älskar dock
att jag inte behöver stressa överhuvudtaget! Kan liksom göra det när jag känner för det.
Blir nog den sena bussen.. Kan ligga och läsa en stund först och kanske plocka undan lite, om jag orkar. (a)

Nä, nog med bloggande för tillfället! Skriver kanske något senare. Puss så länge!


Tänkte matcha min profilbild på facebook med vädret.. Grått! x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0