Hemska morgon.

Host och snörvel. Det får vara min hälsningsfras idag.

Jag har fått hosta igen, var visserligen några veckor sedan jag hade det sist så det är väl på tiden?! Nä men seriöst. Sedan jag kom hem från Tyskland i slutet av augusti har jag varit sjuk mer konstant än någonsin tidigare, detta medräknat när jag var liten och hade öroninflammation och halsfluss stup i kvarten. Det suger. Att vara förkyld är hopplöst. Man är inte sjuk nog för att inte göra något och man är inte frisk nog för att kunna uppskatta omgivningen. Det vill säga: Cicci är bitter. Bitter så in i helskotta.

Ska man se det positivt behöver jag inte göra situps, för att hosta hela tiden är minst lika bra träning för magen vill jag lova! Svider lite mer i lungorna bara.

I morgon ska jag lära mig en massa nytt på jobbet. Kan definitivt inte sjukanmäla mig för vet inte när jag får chansen att lära mig förbutiken igen.. Kommer bli otroligt segt att stå upp en hel dag, lära sig nya saker, vara trevlig mot folk samt att inte stressa sönder sig när det blir många kunder som väntar.

Bah, funderar på att stiga upp ur sängen som är så varm och skön.. Hade behövt handla lite saker men har inte riktigt lust att bege mig ut i det alldeles för kalla vädret! Hostmedicin är i alla fall ett måste. Den som står i kylen här hemma smakar så hemskt att hostan nästan är roligare.

Just ja, jag har "nyårslöften" haha. Jag snodde ett från David för jag är så opåhittig..

  • Jag ska inte börja röka (eller snusa). Har haft denna i några år nu och den fungerar bra, gillar att ha ett löfte man kan hålla! (a)
  • Jag ska äta nyttigare. Svårare, men inte omöjlig.
  • Jag ska bli bättre på att ta tag i saker, alla möjliga saker. Har en förmåga att inte riktigt orka med det mesta.
  • Jag ska bli allmänt trevligare och gladare. Läste någonstans att om man ler för sig själv i några sekunder så känner man sig gladare sen, och det fungerar faktiskt. Att le utan någon anledning fungerar. Kan bero på att man känner sig som årets retard och skrattar bara därför, men vem bryr sig? :)

Aja, nu fick man ju lite ångest. Måste stiga upp ur sängen, måste fixa hostmedicin, annars börjar det här med löftena lite för dåligt för att det ska vara riktigt okej.. Haha. Skriver säkert något senare! Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0