Köpa lägenhet?

(20:50, typ)

Hejsan.

Sitter och kollar på olika lägenheter och jag är verkligen sjukt sugen på att flytta hemifrån.

Man kanske ska göra en investering och faktiskt köpa en lägenhet? Kanske inte nu på en gång, men om ett halvår när man samlat på sig lite mer pengar? För om inte jag och Britta hittar en lägenhet vi kan hyra tillsammans är jag sjuuukt sugen på att använda mina besparingar, ta ett lån och köpa en jäkla lägenhet!

Saken är den att jag inte är fastanställd, alltså får jag inte ta lån på banken. OCH. Om jag skulle få för mig att köpa en lägenhet kan jag glömma att jag ska börja plugga nästa höst. Då blir det ytterligare ett år av jobb innan jag har råd att börja plugga.. Åh det är så svårt att veta vad man ska göra.

Bostadspriserna sjunker ju inte direkt om man säger som så.

Nä. Ska sluta kolla lägenheter nu för jag får bara ångest. Bättre att kolla utbildningar och se om man hittar något som man är intresserad av. Segt att jag är alldeles för opepp på att ens tänka mig att plugga. Funderar starkt att på att ta en yrekutbildning och vara klar med skiten. Man kan ju faktiskt alltid börja plugga när man är äldre igen. Även om alla säger att det är väldigt jobbigt. Men hellre det än att först slösa fyra-fem år av mitt på en aptråkig utbildning för att sedan vara tvungen att jobba med något aptråkigt. Väldigt logiskt, ellerhur?!

Jag har så många smarta saker för mig att man tycker jag borde veta vad jag vill.. Men nä!

Aja. Se på film, sova sen åka till jobbet i morgonbitti, sjätte dagen den här veckan! Jippie. Men det är bra. Om någon av mina planer ska lyckas är pengar en stor fördel. Puss :)

(21:45)

Oj. Glömde att jag skrivit ett inlägg!

Haha, jag målade en jättefin bild i Paint på den lägenhet jag och Britta ska ha! Vet inte om jag vågar lägga upp den för den är så grym.. Men jag får väl göra det.


Bilden till vänster är väl inte jätteseriös, men poängen är att vi vill bo antingen längst ner och ha altan, eller typ högst upp med en kickass view. Sedan vill vi ha ganska öppen planlösning med.. Men desto längre vi sökt lägenhet desto mindre kräsna har vi blivit. Snart nöjer vi oss väl med en kokvrå! :o

Ne, så låga krav kommer vi nog aldrig få. Men eller hur är jag awesome i Paint? Helt enkelt bäst. OCH JA, jag har inte direkt mycket att göra hemma, själv, en lördagkväll. WHINECUT.

Asså nu ska jag sluta blogga och se på fiilm. Puss (igen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0