Gnäll, gnäll och lite mer GNÄLL!

Hej. Mitt namn är Cecilia och jag är fem år gammal. Jag beter mig som det i alla fall. HATAR att vara sjuk. Finns inga fördelar what so ever. Hade hellre varit frisk och haft en full arbetsvecka att se fram emot. Baaaaajs.

Jag var dock en duktig femåring som var nere i källaren och satte igång några maskiner tvätt. Men jäklar vad det tog på krafterna. Höll på att snubbla de sista fem trappstegen ner för jag tyckte den ena tvättkorgen var tung! Usch. Känner mig som en gammal tant som egentligen borde gå omkring med en rullator eller något.


Ha! Lätt en sånhär jag skulle haft i så fall. Tror den hade passat mig perfekt.

Jag har inte ätit något idag i heller och ni som känner mig vet att jag inte direkt är skapt för att vara hungrig. Men min hals gör så ont att jag tror jag blir galen. Att försöka svälja mat nu just won't happen. Jag har beställt isglass, mamma och Josse ska åka och handla senare, funderar på om man skulle be dem köpa soppa av något slag med?..

Åh, ska nog sluta tänka på mat.. Inte det bästa man kan göra när man är fem, sjuk och hungrig! Haha..

Något som hade gjort alting lite bättre hade varit om David var här. dock jobbar han sent idag så det kommer inte hända. Jag får stå ut till i morgon och nöja mig med att beklaga mig till mamma och Josse! Får se vem som smäller av först. (6)

Jag chansar på mamma, Josse brukar faktisk vara riktigt hyvens när jag inte mår bra! Kanske beror på att hon vet att hon får en massa gott sedan när jag är frisk igen?! Men jag klagar inte. Är ganska gött.

Nu ska jag sätta mig och kolla på film och dricka en massa, massa kallt vatten. Det får kompensera för soppan och glassen så länge! Puss.

Kommentarer
Postat av: Jossan.

Ehehe, mor smäller nog av först. Jag somnar bara. :D

2011-03-14 @ 23:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0