RASTLÖS.

Hej igen!

Jag ligger här med min vetekudde och gör inget vettigt alls. Lagade mat innan. Lagom ambitiöst sådär.. Har inte ens tagit på mig en BH idag. Löjligt gött faktiskt. Ska nog sluta med det helt och hållet. Hehe.

Tråkigt har jag med. Har kollat på de första fyra avsnitten av Falling Skies.. Bra serie. Vill därför inte kolla klart hela säsong ett idag. Spara lite liksom. Men vad sjutton ska jag hitta på istället??

Äsch, det är inte så illa egentligen, jag är bara lite wajnig. Har min bok jag kan läsa.

Men! Något som störde mig igår va en gammal gubbe. Jag satt och läste på spårvagnen på väg hem när han helt plötsligt avbryter mig och börjar snacka om sitt ideella arbete. Visst att han sysslade med böcker och skit. Men hallå. Jag föredrar att vara en torr svensk på spårvagnen. Helst med två kvadratmeter personligt utrymme. Speciellt när jag läser. Jag var dock trevlig ändå. Han måste ju liksom ha ett tråkigare liv än vad jag har om han frivilligt jobbar gratis flera gånger i veckan. Haha. Nä. Han har säkert ett jättetrevligt liv fullt med olika roliga aktiviteter. Jag sa i alla fall att jag skulle tipsa folk jag känner om hans kompis projekt. Så här kommer det:

Vardagar mellan 10-17 kan man bege sig till naturhistoriskamuseét, gå ner i deras källare kolla på böcker, ta med sig böcker och om man känner för det skänka ett bidrag för deras otroliga insats. Lite luddigt. Men det får duga.

(Inte att förglömma! Säger man till i receptionen att man ska till böckerna slipper man betala inträde..)

Till något helt annat. Jag vill hitta på något skoj i helgen. Helst billigt. Har gått och blivit med mobil idag med, ingen superdyr, men någon tusenlapp gick åt och det sved. Känns nog bättre sen när jag fått hem den! Alltså. Säg ifrån om du känner dig sugen på typ filmkväll eller bowling eller något annat trevligt!

Det var allt för idag. Typ. Orkar inte skriva mer i vart fall.. Kanske är mer ambitiös i morgon.

PUSS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0