Värk!

Hejhej.

Är lite irriterad just nu för min nacke och min rygg värker.. Blir till att värma vetekudden och ligga och mysa med den i natt.

Det är handboll på TV och mamma sitter och hetsar upp sig. Funderar på att joina henne i brist på annat att hitta på. Handboll är ju faktiskt ganska roligt att kolla på, i alla fall när Sverige spelar bra! :)

Är än så länge ledig i morgon, men hoppas innerligt att de ringer in mig på ett morgon eller dagspass. Blir drygt med ett kvällspass då jag börjar äckelpäckeltidigt på fredag. Dessutom har jag planer i morgon kväll. Men blir jag inte inringd ska jag ändå till jobbet för mamma vill ha sällskap och bärhjälp när hon handlar. Vilket inte gör mig någonting då jag inte direkt har något liv. Så länge hon betalar är jag nöjd! Blir ungsbakad falukorv med potatismos i morgon, supergott. Sen skulle vi behöva handla hem lite småsaker med så man slipper ångest varje gång man ska laga mat. Lite planer i morgon alltså.

Allt jag skulle hunnit med idag blev inte av, alltså får jag väl försöka mig på att göra lite i morgon med. Typ städa rummet. Idag hann jag dock med en fika med Michal, vilket alltid är lika mysigt! Snackade massa gymnasieminnen och var allmänt nostalgiska. Jag passade på att trycka i mig en fet brownie med.. Mums. Dessutom lovade han mig att vi skulle bli träningspartners om jag och Britta fick lägenheten i stan. Vilket han kommer få hålla. Jag vill kunna fortsätta äta brownies utan skuldkänslor. Har liksom insett att min ämnesomsätning kan sluta fungera vilken dag som helst och jag skulle bli smällfet på mindre än en månad!!
Och så kan vi inte ha det.

Satt och funderade på vad jag vill plugga i höst eller till nästa vår och har absolut ingen aning. Gör mig visserligen inte jättemycket. Men HT 2015 slutar mitt högskoleprovsresultat att gälla och jag tror jag är för oambitiös för att göra provet en gång till.. Alltså måste jag i alla fall tagit mig i kragen innan dess! Men det löser sig. Nödlösningen är att jag hoppar på någon yrkesutbildning och sedan omskolar mig när jag är äldre. Känner att man inte ska stressa med vad man vill bli. Jag lever säkert till jag är hundra bast, vilket ger mig en massa tid att syssla med allt jag känner för! :D

Aja, ska joina mamma ute i soffan nu. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0