Nu är jag irriterad.

Jag läste precis Aftonblaskan. Ganska korkat med tanke på att jag alltid blir lika frustrerad efteråt.

I alla fall. Artikeln jag blev irriterad på idag handlade om feta människor. Feta människor som blir diskriminerade. Åh buhu. Tycker det är sjukt att man ska behöva bygga om allting i den här jävla världen för att feta människor ska få plats. Visst att det finns några (ett fåtal) som faktiskt lider av någon sjukdom som gör dem onormalt tjocka. Fine. Det ÄR synd om dem. Det är däremot inte synd om medelsvensson som väljer att trycka i sig två påsar chips, ett kilo godis och X antal liter läsk i veckan (om inte mer) och sedan inte bränner bort det. Problemet ligger tydligen i samhällets hets om att alla ska vara smala och ditt och datt. MEN HALLÅ ELLER?! Var fan finns förnuftet bland vanliga människor??? Man kan inte skylla alla sina problem på samhället. Om samhället knippsar av ett lillfinger, ska alla göra likadant då?

En annan sak jag har gått och varit trött på ett tag nu är alla korkade mammor och pappor. Som ger sina ungar all möjlig skit. Jag menar. Det är tydligen okej att göda ungen fram till det att han eller hon fyller typ 12. Sen inser de att han/hon är fet och då är det helt plötsligt barnets skyldighet att ta hand om sig och gå ner all den skadliga vikt denne ligger inne med.. SJUKT. Sådana barn är det också synd om.

Sen det där med att alla duger som de är. Okej. Det gör de väl. Men om du är fet, sluta gnäll om det och träna istället. Och när du är och handlar, skit i hälften av det onyttiga du brukar köpa så kommer det ge hur mycket resultat som helst. Det är svårt. I know. Så man tycker ju att samhället borde lägga pengar på att få sitt folk hälsosammare istället för att lägga pengarna på att göra allting tjockisanpassat? Rent logiskt tänkande från min sida här.. (För de slipper liksom lägga ut en massa försäkringspengar på folk som får sjukdomar, som är direkt länkade till deras kroppsmassa). Men politiker är också feta och lata. En del i alla fall. Lite av en ond cirkel.

Att jag inte flippar på över-smala människor är för att de inte påverkar mig. De tar inte av min plats på flyget/bussen/karusellen/WHATEVER liksom. Sen visst, det läggs pengar på att rehabilitera dem med, men det är inte ens i närheten av de summor som det handlar om kring tjockisarna.. Alltså bryr jag mig inte. Dessutom är det få supersmala mammor och pappor som svälter sina barn. (I förhållande till tjocka som göder sina ungar).

Jag är min egen källa. Egna iaktagelser, så kan du visa att jag har fel, accepterar jag det och ändrar inlägget därefter. Men med tanke på att jag är en väldigt subjektiv människa kommer min bittra underton om tjockisarna finnas kvar.

När jag skriver tjockisar, menar jag folk som är feta. Inte de där halvmulliga ohälsosamma människorna. De brukar inte ta allt för mycket plats heller och de är inte diskriminerade (än). Fast om tio år är de väl gravt överviktiga de med, om inte folket gör ett gemensamt uppsving.

Nu ska jag sova. Ber på förhand om ursäkt för konstiga meningar och felstavningar. Har inte orkat läsa igenom det och skrev det i ett irriterat stadie. Alltså. Hoppas du hade överseende med detta!

Puss och god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0